En hyllest til unge menn

23.04.2017 - 13:49 101 kommentarer

Som feminist (eller «jævla rødstrømpe», som fansen i kommentarfeltet liker å kalle meg), er jeg opptatt av å heie på og skryte av damer som gjør noe bra. Jeg heier på kvinnelige politikere som tør å kjempe for det de tror på, på kvinnelige kollegaer som tør å si meningen sin i et møterom fullt av mannlige menn og på venninner som tør å gå sine egne veier, uansett hvor den veien måtte føre. 

Det synes jeg er viktig.

Men i motsetning til hva mange (sinte menn i kommentarfeltet) tror, så er ikke det å være feminist synonymt med å være mannehater. Det vil si at jeg naturligvis også heier på menn som gjør noe bra, og de har jeg møtt fryktelig mange av de siste månedene. Så mange at jeg ser meg nødt til å skryte litt av dere, fordi dere fortjener rett og slett en aldri så liten shout out. 

I januar dro jeg på en veldig lang ferie. To og en halv måned med sol, fjell, blått hav, iskald pils på stranda, kule folk på dansegulvet og «shit, jeg er heldig»- følelse hver eneste dag.

Men fra åpenlys skryting til det som er poenget mitt: At dagens 20-etellerannet gamle menn fortjener skryt.

For i løpet av disse månedene traff jeg utelukkende snille gutter. Gutter som fulgte jenter hjem fra fest på stranda, bare fordi de ville sørge for at de kom seg trygt i seng. Gutter som sørget for at alle fikk være med, enten vi skulle på båttur, beach party eller ut for å spise lunsj. Gutter som spurte «går det bra?» når de lokale viste litt vel mye entusiasme over å se backpacker-jenter i kort sommerkjole, og gutter som fulgte med på at bartenderen faktisk bare helte gin og tonic i drinken når vi jentene var altfor fulle til å følge med. 

Det er spesielt tre episoder som har festet seg:

1) I Kambodsja hang jeg med en guttegjeng fra England. De var mellom 24 og 27 år og veldig flinke til å ha det gøy. En kveld vi var ute ble den ene sjekket opp av ei veldig pen jente, også hun fra England. Jenta var veldig full.  Jeg visste at han var interessert i henne, og stusset derfor litt over at han var så tilbakeholden når hun så tydelig var interessert.

Neste dag fikk jeg vite at han hadde sagt nei til å bli med henne hjem. «Hun var for full. Visste ikke hva hun gjorde,» sa han til meg, som om det var det mest selvfølgelige i hele verden. 

2) Et par uker etterpå satt jeg i baren med en gjeng amerikanere da ei meget beruset jente kom bort til oss. Hun greide knapt å stå på beina, men la armen rundt han ene amerikaneren, hvisket noe hun sikkert trodde var veldig sexy i øret hans og la hånda si laaaaangt innpå låret hans. Fyren spratt opp av stolen, gikk i baren og hentet et glass vann til henne. Deretter sørget han for at venninna hennes fikk henne trygt hjem.

Etterpå fikk han spørsmål om han ikke var keen. «Det ville vært voldtekt,» svarte han bare.

3) Få dager senere var jeg på beachparty med en gjeng fra hostellet. Da vi andre stakk til hjemover, dro hun ene tyske på stranda med en av engelskmennene. Fulle, glade og rusa på livet/thaivodka. Dagen etterpå fortalte hun meg at de hadde hatt sex, men først etter han hadde spurt flere ganger om hun var sikker. «Ja, helt sinnsykt sikker,» hadde hun sagt til slutt, nærmest litt irritert over å skulle være nødt til å overbevise ham om at hun ville ligge. Som hun selv sa til meg neste morgen: «Hva ellers gjør man på stranda klokka halv fem på natta?»

Men tenk så utrolig bra det er at han spør! Kudos til han som, nettopp fordi de begge var fulle, forsikret seg en ekstra gang om at hun faktisk ville. For som Amnestys kampanje sier: Det er lov til å ombestemme seg. Alltid. Selv når man har flørtet en hel kveld og inviterer med seg fyren ned til stranda på ei øy i Thailand.

Vi snakker mye om overgrep i Norge. Snakker mye om retten til å si nei, og om viktigheten av å vite at den andre faktisk vil ha sex.

Det skal vi fortsette å snakke om. Men fordi oppfordringen om å være sikker på at begge faktisk har lyst ofte er rettet mot unge menn (det ser vi blant annet i Amnestys #NeiErNei-kampanje eller Kripos sin kampanje, «Kjernekar»), synes jeg også vi skal ta oss tid til å skryte av de som faktisk tar mer enn sin del av ansvaret. 

At det finnes fantastisk fine tjue-etellerannet gamle menn her i verden, har jeg visst lenge. Jeg er omringet av gutter som bør skrytes av - både på jobb, hjemme og på fest. Men dette er kollegaer og kompiser, altså mennesker jeg velger å omringe meg med fordi de er over gjennomsnittet kule folk.

Så når man reiser langt utenfor sin egen komfortsone og møter gutter som respekterer og stiller opp for det som egentlig er vilt fremmede jenter, så blir jeg så glad!

«Det er sånn vi er oppdratt,» sa han ene engelskmannen til meg.

Mulig han har rett. I så fall:

Gratulerer til foreldrene. Dere har lykkes! Til dere unge menn: Jeg digger dere!

Og til alle dere i kommentarfeltet: Jeg har svart dere i dette innlegget. 



 

101 kommentarer

Stemmefiskene

23.04.2017 kl.16:07

...ja, jeg vet...det er nå jeg skulle gitt tommel opp og kommet med kommentarer ala "bra skrevet"...

...men nei; hvorfor skulle jeg takke fordi jeg er oppdratt som et normalt menneske med sunt folkevett?

Hvis dette gjenspeiler hvilket syn du har (hadde) på gutter/menn så er det i det minste bra at det ble justert; vi er faktisk mennesker vi gutter også, til tross for alle merkelapper/stempler vi blir gitt.

justmy2cents

Christine

23.04.2017 kl.16:37

Er nesten bare et generasjonsbytte som bringer med seg virkelig forandring. Vi er alle et produkt av tiden vi vokser opp i. Selv gamle forsteinede holdninger fordreies sakte men sikkert i riktig rettning av ytre påvirkning. Det tar bare litt tid.

Synes i grunn verden sakte men sikkert går fremover sånn alt i alt. Folk har generellt mer psykologisk selvinnsikt enn før. Er vel et gammelt ordtak som heter "kjenn deg selv og du vil kjenne andre".

Selvfølgelig vil det alltid finnes idioter og drittsekker ute av balanse. I dag får vi også høre om alt det kjipe de foretar seg. Så det virker kanskje som om det tusser av de. Men folk flest er faktisk ganske greie.

Skeptisk

23.04.2017 kl.17:08

Jævla idiot!

https://www.theguardian.com/society/2016/sep/10/misogyny-hate-crime-nottingham-police-crackdown

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2003821/Feminists-claim-men-hold-open-doors-women-SEXIST-chivalrous.html

http://www.dailywire.com/news/8363/101-things-feminists-say-are-sexist-amanda-prestigiacomo#

Du TROR at gutta er høflige. Fakta er at gutta IKKE vil bli bura inne for å titte for lenge på kjerring-pakk. Eller å bli bura inne for å GÅ FORBI NOEN på en T-banestasjon!!

https://www.liveleak.com/view?i=d45_1454878254

Gå inn i deg selv og ikke vær så forbanna selvopptatt. Grensa har blitt nådd, og gutta har begynt å sky kjerringer som svarte-døden.

Ole

23.04.2017 kl.17:46

Problemet her er at dere feminister ikke forstår noe som helst. Nesten 100 prosent av menn helt siden ble siviliserte har visst at vi ikke skal voldta og ikke ha sex med noen som ikke vil. Ei heller å være voldelige eller stygge mot kvinner. Problemet dere belyser handler ikke om menn, det handler om psykisk syke, folk som har hatt det vondt eller ikke bryr seg. Så det å fortelle grupper at de ikke skal voldta er bare tulleri og ødelegger bare. Det er andre problemer som må løses, for å løse voldtektsproblematikken. Eksempelvis alle barna som bor med bare en forelder og fattigdom.

Du skryter her av unge menn ulike plasser i verden, naturligvis er de fleste hyggelige. De har derimot ikke blitt hyggeligere de siste årene derimot.

Årsaken til at du er feminist, sånn egentlig, er at du ikke får den oppmerksomheten du ønsker. Problemet er at du ikke skaper flere selvsikre menn som tør å være romantiske og kjærlige ved å drive på som feminister gjør. Faktisk er det helt det omvendte. Feministene skaper voksende grupper menn uten selvtillit, som ikke er flinke med kvinner. Mye fordi de brenner inn i hodene til guttunger at kvinner er farlige. Samtidig som de har gjort at kvinner har ganske mye mer utdanning enn menn, noe som igjen reduserer menns selvtillit rundt dem. Feministisk politikk har vært ekstremt negativt for partnerdannelse. Som trolig mangelen av skaper feministiske kvinner (i dag).

Joppe

23.04.2017 kl.18:29

Hvite menn kan som regel oppføre seg.

JennyO

23.04.2017 kl.18:40

Ja, for det er klart, om hun siste hadde ombestemt seg, så ville ALT ha vært bra fordi gutten kunne si at "menn jeg spurte jo veldig mange ganger om hun virkelig ville"...

Joda, svært mange kan oppføre seg.

Men er det oppførsel eller er de fullstendig vettskremte fordi de vet at de ikke har noen sjanse om vi ombestemmer oss dagen etter?

Senk

23.04.2017 kl.18:46

En feminist som ble konfrontert med virkeligheten.

Kritisk

23.04.2017 kl.19:03

For noe feministisk sprøyt. Løgnene om at "alle menn er voldtektsforbrytere" er en sak de har hjernevasket media med og spred via sine sosiale nettverk for å påvirke samfunnet. Deres mål er å kriminalisere menn og stemple dem som overgripere - og ser ut til å ha lykkes. Det er plassert feministiske aktivister i media og i politikken - og nå påvirkes domstolene.

Sannheten er at 99,99 % av menn av alle hudfarger ikke voldtar - og at de forsvarer sine kvinner og kjærester. Opp gjennom historien har voldtekt blitt straffet med døden - og i de fleste samfunn.

Feminister bruker sexanklager som ny hersketeknikk - og ser ut til å ha lykkes med løgnene sine.

Det er flott at norske gutter og menn våkner og ikke lar seg trakassere.

Daigu

23.04.2017 kl.19:08

Er det virkelig mulig å være så negativ til hva henne sier?

23.04.2017 kl.19:09

Disse jentene har virkelig et usunt forbruk av alkohol. Og oppfører seg som idioter. Gutter burde slippe å bli klådd på og mast på om sex fra sånne fyllekjerringer!

Er kvinner barn?

23.04.2017 kl.19:13

Flere andre her har kommet med begrunnet kritikk a flere punkter, men det er spesielt èn ting med ditt innlegg som plager meg. Det scenarioet hvor ei kåt og full kvinne som er godt over myndig alder ville ha seg med han kjekke fyren. Hvordan ville det vært voldtekt? Valgte hun ikke å drikke? Er det kun menn som kan drikke og fortsatt måtte ta ansvar, mens kvinner EGENTLIG kun er små barn som permanent skal umyndig gjøres i alle situasjoner hvor de kan bli såret/angre/blabla?

Det slår meg om og om og om igjen at feminister undertrykker kvinner. Dere fremstiller alltid kvinner som svake og ikke i stand til å ta valg.

Hva om det var en kjempe drita fyr som prøvde seg på ei jente? Da hadde du ansett han som en creep, men hvis jenta hadde tatt han med tilbake på hotellrommet så hadde du aldri stilt noe spørsmål à la "Voldtok hun han nå siden han var full?"

Jeg er ufattelig glad for at jeg vokste opp (er 27) før denne neo-feminismen slo til rundt 2010-2011, ellers ville jeg mest sannsynlig sett på kvinner som barn.

...snowflake?

23.04.2017 kl.19:22

...sukk...nok et lite snøfnugg? ;-)

Men se positivt på det; denne realiteten er av den gode typen, det kommer andre som ikke vil være like "morsomme".

Og jeg ser positivt på det; du leser jo tross alt kommentarfeltene og det er nok av lærdom å ta til seg der (...bortsett fra denne da, samt de med "bannskap"; slikt siler jo vi alle ut)

Jan

23.04.2017 kl.19:40

Mildt sagt synd dersom noen (deg eller andre) faktisk blir overrasket når noen oppfører seg som folk. Som andre her har sagt allerede: Det overveldende flertallet gjør tross alt det. Men det skal dessverre ikke så mange råtne epler til for å sverte inntrykket av hele kurven.

Atle Hegland

23.04.2017 kl.19:44

Hvor går du ut i Norge ?

Kanskje du burde bytte miljø siden du må reise jorda rundt for og finne greie gutter.

Vi tar våre på kvinner. Synd du er for feminist til og se det.

Jeg syns det finnes utrolig mange nautete kvinnfolk med ingen selvrespekt.

Jeg syns det er vanskelig og finne ei kvinne som faktisk har en hjerne.

Hvordan kan dere forvente at vi skal like dere når dere ikke er fornøyd med dere selv.

Alt for mye fokus på slanking og store bryster.

Men hva vet vel jeg er jo bare en simpel mann som syns det er trist at noen idiotiske guttunger ødlegger for oss som vil beskytte våre kvinner.

Men hvem er jeg til dømme.

Jon A.

23.04.2017 kl.20:03

Sitat fra en sjekke-mentor på nett "The good guys are out there, but they are too intimidated to talk to the nice girls. They're the ones sitting at the table in the clubs because they're scared the girls will shut them down, or that they will offend someone by approaching."

Rina

23.04.2017 kl.20:25

Jeg er så enig med deg! Heia alle de flotte guttene der ute!!!

Lutlei

23.04.2017 kl.20:36

Søtt Rina - og snart kommer resten av nettverkets deltakere med "flink du - klem og koz - sterk du og bla bla bla bla bla bla"

Er så lut lei denne stigmakampanjen som feministiske nettverk kjører i media om at "alle er blitt voldtatt" og "alle menn sextrakasserer". Det er misandri og maktkamp - og kun det.

Det er provokasjoner for å få makt - og alle vet at den overveiende majoritet av gutter og menn er lovlydige og kan oppføre seg. Spørsmålet er om jenter og kvinner kan oppføre seg - eller ta vare på seg selv?

Det er flott at unge gutter våger å ta til motmæle og ikke la seg kue og herse med.

Kjell

23.04.2017 kl.20:42

Ser du nevner at en pike kommer og innbyr til sex og legger hånden på guttens lår.

Lurer på hvordan innslaget ditt ville vært om situasjonen var motsatt.

Hvorfor var dette en ok oppførsel fra en full jente.

Atle hegland

23.04.2017 kl.20:46

Ville bare komme med en stigmatiserende kommentar:

Er ikke alle feminister lesbiske?

Er ikke alle muslimer terrorister?

Joda heia dere.

Merker jeg er utrolig stolt av sånne latterlige innlegg.

Kvinner som hater menn.

Tror jeg blir homo jeg.

frode

23.04.2017 kl.21:05

Det Kjell skriver over her tror jeg alle skal bite seg merke i. Noe underlig med dette blogginnlegget både hva synet på menn gjelder og når det gjelder synet på hva som tydeligvis er ok oppførsel for ett kjønn men ikke det andre.

Helge Espeland

23.04.2017 kl.21:09

Situasjon 2) ville IKKE vært voldtekt. Et ja er et ja - også neste da' - selv om man angrer aldri så mye.

Pelle

23.04.2017 kl.21:11

De fleste menn er vennlige og hjelpsomme mennesker, akkurat som de fleste kvinner ikke er feminister. ;) En feminist går med skylapper. Du ser ikke at like mange menn strever med å ta ordet. Like mange menn jobber i lavinntektsgrupper. Menn har stort sett de samme utfordringer i livet som kvinner. Problemet hos feministene er at de ikke ser dette, de ser bare utfordringene hos sine egne søstre. Jeg skulle ønske at feminister ville slutte å være opptatt av problemene hos en eksklusiv gruppe, og heller se at problemene er allmennmenneskelige.

John

23.04.2017 kl.21:26

Fellesnevneren for disse var at de var vestlige, siviliserte menn. Og det er slike menn feminister hater mest av alle.

Om ikke så altfor mange år får feminister viljen sin, når de vestlige velferdssamfunn kollapser som følge av innvandring fra den 3. verden. Da spørs det om de ikke kommer til å savne den tiden de hadde sine forhatte vestlige menn.

Meteorologiske

23.04.2017 kl.21:27

OBS-varsel!

Fare for snøfnugg i kommentarfeltene utover, men usikkert omfang; det er avhengig av nedbørsområdet som muligens er i ferd med å bygge seg opp i Facebook-området og tilstøtende medier.

Sjekk her på denne siden for å holde deg løpende oppdatert.

Holmlianer

23.04.2017 kl.21:33

Enig med "Stemmefiskene"

Thumbs up

Atle

23.04.2017 kl.21:59

For det første tror jeg de historiene dine er fabrikerte. For det andre høres de guttene i historiene dine ut som noen jævla pinglete faggots.

Knurr

23.04.2017 kl.22:23

Nå..hva om de mennene hadde vært like beruset, eller mer beruset enn kvinnemennesket....og hadde hatt sex? Var det fremdeles kun menns ansvar? Voldtekt..kan vi si det var kvinnen som voldtok om mannen hadde drukket ørlite mer enn henne?

Nei er nok nei, men her var det jo jaaaa fra jentene og nei takk fra gutta.

Kanskje noen av gutta syntes berusede jenter var turnoff og derfor avviste.... u never know. :)

Hjalmar

23.04.2017 kl.22:39

Sa hun som hoppet til sengs med alle de sleipe muslimske kelnerne hun kunne på turen sin...

Liv

23.04.2017 kl.22:46

Er ikke ofte jeg titter innom blogger her på nettavisen...

men når slike innlegg skrives er det litt flaut å være jente.

Bare vit det, gutter, at ikke alle jenter/damer er som denne bloggeren!!

Mann 34

23.04.2017 kl.23:16

Så scenarioet er:

Hun legger an på han. Hun snakker dirty-talk i øret hans. Hun begynner å beføle han mot skrittet. De ligger sammen. Han har voldtatt. Mind = Blown.

Hva om han er tilsvarende full. Ville det også vært overgrep? For vi skal vel ikke tillatte at fylla har skylda?

Om noen ombestemmer seg, uansett hvor langt de har kommet, så er det slutt. Der er vi enig.

Men at du velger dette som eksempel, at du hyller tanken om at han er en overgriper, selv når hun legger hele føringen er bare ekstremt.

Arne And

23.04.2017 kl.23:17

Synes det du har skrevet er sånn passe bra, har bare noen spørsmål. Du skriver du er feminist? Helt greit, jeg heier også på jenter, jeg liker at jenter og kvinner kommer dit de er på dyktighet osv osv. Det jeg lurer på hvor feministisk er det og ha det beskyttelsesbehovet du utviser i dette innlegget? Du skriver jo om kvinner som åpenbart ikke klarer passe på seg selv, som drikker seg så fra sans og samling at de ikke merker om bartenderen(som da sikkert bare vil være snill) blander ut drinkene med vann framfor alkohol! Du snakker om jenter som ikke klarer eller tør si nei om de lokale er litt for ivrige! Du snakker om jenter som dritafulle prøver å få seg et ligg! Så det du beskriver er unge jenter som oppfører seg som barn, som må ha hjelp for å klare seg i et samfunn. Det er flaut og være nordmann og se hvordan dere driter ut nordmenn i utlandet, det er flaut og være nordmann når dere ikke ser at de fleste nordmenn faktisk er slik dere beskriver. Kom tilbake og kall deg feminist når du og dine venner har vokst over barnehagestadiet!

Var dette et forsvar for gutter og menn? Spar meg!

23.04.2017 kl.23:18

Tenk at du den blodrøde sinte feminist måtte dra helt til den store verden for å finne snille gutter.

Ellers var det jo treffende historier - nesten så man kunne tro at det var et skuespill - hvor endelig alt av brikker falt sammen til å bli en søt historie.

Et enkelt spørsmål: Er dette her et forsvar for menn? Om så, tror jeg fint vi menn klarer det hele bedre selv. Dere feminister kan jo heller ta et blikk på dere selv snart? Ikke? Litt for vanskelig?

Vel - det er kun fryktelig med fulle gutter og menn. At jenter og kvinner drikker like meget? Det er aldri et emne eller tema. Det er i likhet med alt av vold som blir utført av kvinner - helt helt stille rundt.

Det er kun menn som har ansvaret, eller hva? Det er kun menn som kan bedrive vold og urett, ikke sant? Selvsagt ikke - men, det er det falske bilde dere blodrøde sinte feminister har skreket og hoiet om i skammelig lang tid!

Dere sinte blodrøde feminister - som har gått fra "alle menn er voldtektsmenn" - til, mer søte "alle menn KAN bli voldtektsmenn" - dere lever virkelig i en egen verden.

Gjennom hele denne fiksjonen - var det kun fokus på menn og gutter, hvordan de håndterer og oppfører seg - ikke et søkelys på disse kvinner. Der ligger også kilden til hvorfor dere sinte blodrøde feminister er med på å skape en slik kløft. Det som står er egentlig: "Se, vi er søte jenter i en farlig verden med de kvalme ekle gutter som bare driver rovdrift på oss stakkarslige - vi overlever neppe, se på oss, se på oss - vi er feministene, små kaniner blant ville hyener" ...

Ingen har bedrevet en slik utstrakt stigmatisering i nyere tid - enn nettopp feministene. Det har ikke vært angrep på de menn som har bedrevet urett. Det har vært ALLE gutter og menn. Selv i de saker hvor det er de nye menn fra de spennende kulturer som har voldtatt - disse som feminister har ønsket over grensen til Norge? Selv det blir stigmatiser til å bli alle menn - med pekefinger rettet mot Ola Nordmann.

Selv i et skribleri som "forsvarer menn" - er det jo ikke annet å lese enn gutter og menn, det er de ENESTE som bærer ansvaret. Så ellers takk, tror vi menn klarer finfint å stille opp for hverandre, uten at man trenger skuespill som spinner på det forvrengte verdensbildet til dere sinte blodrøde feminister.

"Hei, hurra - se noen gutter og menn som endelig klarte å ikke voldta eller forgripe seg" ... Det hele, selvsagt ikke i Norge. I Norge har vi fortsatt uendelig med problemer for kvinner og jenter - skapt av gutter og menn.

Åpner man døren for kvinner - er man sjåvinist. Kvinner i Norge klarer jo alt. Smiler man til jenter? Så er det overgrep. Er man på Tinder, er det bare sånn at alle menn er der for å få seg - mens kvinner er der for å finne kjærlighet. Flørter mannen - er han en gris om han ikke er den rette. Gutter og menn som ser på porno? Kvalme menn som egentlig er pedofile siden vi er grepet av pornokulturen. Gutter må heller ikke bli kåte eller ha lyster - det er kun lov å nevne når det er snakk om kvinners seksuelle frihet. Alt av slanking er gutter og menn sin feil - og, selv om det er stort sett bare jenter og kvinner som bryr seg om kjendiser eller reklame - er det menn sin feil. For ikke å snakke om alt kropps press som er skapt. Det er gutter og menn sin feil om en jente angrer etter sex, og - det er gutter og menn sin feil om jenter og kvinner ikke får nok oppmerksomhet. At jenter er utstyrt med et hode som hvisker at hun aldri er god nok - at hun ikke er like populær som jentene alle andre jenter hvisker og tisker om? Gutter sin feil siden de liker feil jenter. Når kvinner velger yrker som man ikke dør i - som menn velger? Eller, kvinner velger et yrke hvor utbetalingen ikke er like god som andre yrker? Menn sin feil. Rettelse: Den hvite feite ekle mannen sin feil.

På samme tid bor vi i et stats feministisk land, hvor gutter faller fra skole, er arbeidsløse og tar langt flere selvmord enn hunnkjønnet. Men - det spiller jo ingen rolle, disse gutter blir jo lært opp fra tidlig alder at i Norge og Norden? Der er alle gutter og menn svin - selv de som aldri har lagt en hånd på en kvinne - eller ført noe dårlig over på en jente.

Vi bor i et land hvor alle sinte blodrøde feminister jubler for islam - en ideologi som setter kvinner etter mannen samme hva. Men fokuset? Nei, det skal rettes mot Ola Nordmann - denne bedritne mannen som har en mening om alt sytet de sinte blodrøde feminster tyter ut.

Gå å se filmen "The Red Pill". Filmen som er laget av feminist - med søkelys på hvilken verden bloggerkvinne og hennes "medsøstrer" skaper.

JO

23.04.2017 kl.23:52

@Helge Espeland.

Det er ikke så lenge siden et "ja" ble et nei, og en kar fikk ødelagt livet sitt av voldtektsanklager. (Mistet jobben, venner osv)

Kort fortalt var det 2 stk, relativt fulle begge to.

De endte opp med å ha samleie den kvelden, og begge ville.

Dagen etter hørte hun jenta fra venninnene sine at han fyren ikke var så kjekk som hun fikk for seg med "ølbriller".

Det hele endte opp med at hun da ikke kunne si til venninnene at de hadde hatt seg og hun ville, så hun sa det var voldtekt og anmeldte.

Han ble til slutt frikjent da hun til slutt imrømte at det ikke var det.

Spør du meg, bør den som falskt anklager for voldtekt få større konsekvenser enn det gjør i dag. En gutt som blir anklaget for det kan fort miste mye av livet sitt om saken blir kjent i media og jenten spiller offeret.

Ken

23.04.2017 kl.23:52

Ingen menn trenger ingen "noen menn" i "en viss aldersgruppe" som er "forholdsvis kule" aksept fra en dørgende kjedelig feminist. NEWS FLASH.. du er ingen feminist, du er en "feel liker".

Rune Willem

23.04.2017 kl.23:59

Jeg ville ikke noe andeledes enn disse gutta. Fulle jenter og jenter dom ikke vet hva de gjør.. byr meg imot.

Voldtatt?

24.04.2017 kl.00:12

Tar med jente hjem. Samtykker til sex. Har sex! Angrer neste morgen? Er jeg da voldtatt? Jeg angret jo?

Alkoholiserte feminister som vanlig

24.04.2017 kl.01:00

Morsomt å se hvor ofte feminister hele tiden hevder at du ikke kan samtykke til samleie når du er beruset... så lenge du er kvinne.

Hvis en kvinne drikker seg dritings, betyr det at hun ikke er ansvarlig for handlingene sine, fordi fylla har skylda.

Hvis en mann drikker seg dritings, betyr det at han er ENDA MER ansvarlig for handlingene sine, for han valgte jo å bli full.

Hvis feminister har et så stort alkoholproblem at de igjen og igjen må blogge om hvordan de EGENTLIG blei voldtatt når de bestemte seg for å ligge med noen i fylla (noen som sannsynligvis var minst like drita som dem, om ikke enda mer), da er det på tide å slette bloggene, legge fra seg laptopene, og heller melde seg inn i Alcoholics Anonymous!

Omg

24.04.2017 kl.01:54

Så mange gutter (menn..?) her som tok seg nær av hva hun skrev. Selv om dere har de riktige verdiene, så er det mange der ute som ikke har det. Ignorerer dere saker i media om voldtekter? Her kommer hun med ros til dere og dere vrir det til noe negativt. Det er helt utrolig hvor hårsår det går an å bli. Skjerp dere!

gentleman

24.04.2017 kl.04:30

Det finnes et ord som beskriver disse karene du forteller om nemlig gentleman og det er ikke noe nytt fenomen.

Apropo det er lov og ombestemme seg kampanjen, så virker det ut som at det er bare kvinner som har lov til og ombestemme seg?.

jani

24.04.2017 kl.07:19

Var dette en hyllest eller en innbakt skryting av den fantasiske reisen din?

"kule mennesker" "fete dansegulv" "heite tyskere og amerikanere" "sex på stranda, klokken 05.00"

Kunne du ikke vært ærlig å skreve en reiseblogg? og på den siste setningen kunne du notert: -"Og folk jeg møtte oppførte seg normalt"

Redd

24.04.2017 kl.07:42

Heldigvis er jeg gift og uaktuell for markedet. "Heldigvis" fordi jeg syns synd på alle menn som må tåle frykten for å bli med ei jente hjem - villig og til og med oppsøkende - som kan finne på å anmelde deg for voldtekt dagen derpå, fordi hun angret (hadde type, husker ikke hele kvelden i detalj eller noe slikt).

Jeg blir virkelig skremt over dette. "Jente kommer bort til en gutt. Legger hånda på låret og snakker sleskt til han. Byr på seg selv og vil ha han med hjem" Jeg skal ikke påstå at ikke mange menn ville likt dette, men omvendt kalles det griseri av damer.

Videre - om mannen hadde takket ja - hadde dette vært voldtekt?!

Det finnes virkelige feminister (tenk Malala, som snakker undertrykte kvinners sak) og det finnes feminazister (tenk Zara Larsson og andre mannehatere). Å hylle folk for å oppføre seg som folk er en nedlatende hersketeknikk som er oppfunnet av de sistnevnte.

kundis

24.04.2017 kl.07:43

> Fulle, glade og rusa på livet/thaivodka

Thaivodka? Har hørt om Thai Whisky - aka Sangsom (bla), men ikke vodka. Her tror jeg blogger selv har vært under the influence ;)

Mulig disse vestlige jentene var litt mer "på'n" ettersom de fikk konkurranse fra de lokale (?) Det er forøvrig et kjent faktum at begge kjønn blir litt lettere på tråden under en ferie, kan ta den ut, uten å bli dømt av de venner el kollegaer - bortsett fra ev en sur en ;)

Øyvind

24.04.2017 kl.07:56

Dette er en koselig historie og en fryktelig trist historie på en gang.

perivar

24.04.2017 kl.08:05

For et ekkelt blogginnlegg. Se, den feministiske svadaen virker!

Kanskje han mannen som ble avvist ville ha en annen jente, kanskje noen lokale? Hvem vet, med mindre du er feminist, da er alt soleklart. Men, men, han sa jo hvorfor??? Vi vet fremdeles ikke. Kunne vært en fin hvit løgn, som forsåvidt var passende når man er på ferie.

Bottomline, du har observert noe som ser ut til å passe din virkelighet.

Anger

24.04.2017 kl.08:14

Amnesty sier: "Det er lov å ombestemme seg". Den såkalte "feministen" legger til "...dagen etterpå, om man har fylleangst. Selv om jeg tok initiativet, sa ja og på ingen måte gjorde tegn til at noe var ugreit - tvert i mot - betyr det ikke at jeg ikke ble voldtatt".

Det finnes selvsagt reell voldtekt, ikke bare av typen overfalls-, men det finnes også ekstremt oppmerksomhetsyke jenter som slenger slikt etter menn fordi de ikke ville noe mer enn den enkelte kvelden eller de selv angret på hvilken type det var.

Flott å se at det begynner å komme strenge straffer for falske voldsanklager!

Nope

24.04.2017 kl.09:00

Hvis du skal dikte opp ting så burde du ta deg litt bedre tid. Dette er svada.

24.04.2017 kl.09:13

Bemerk

OM kvinnen er full er det voldtekt, om mannen er full bryr ingen seg...

Odd Karlsen

24.04.2017 kl.09:18

Jeg vil si normalt til de 3 tilfellene! Det jenter burde ha øynene (og sinnet) åpne for er den ikke vestlige holdningen til jenter. Du beskriver det selv, dog meget "diplomatisk":

"...når de lokale viste litt vel mye entusiasme over å se backpacker-jenter i kort sommerkjoler..."

Slike holdninger ender ofte ille hvis det ikke er noen tilstade med normale holdninger, mao vanlig gammeldags oppdragelse!

Tito

24.04.2017 kl.09:20

OMG her var mange kvinnehatende nettroll!!

Og skam dere som synes det er ok å ha sex med folk som er så fulle at de nesten ikke kan ta vare på seg selv. Ush!!

Det handler bare om å ta vare på menneskene rundt seg.

Heisann

24.04.2017 kl.09:22

Jeg vet ikke helt om kommentaren min hører hjemme mest i fanget til bloggeren eller resten av kommentarfeltet, men jeg tror den generelle ideen bak feminisme er likestilling generelt i samfunnet (tross litt muligens uheldig valg av navn). At alle skal ha like rettigheter og muligheter. Det handler ikke om kvinner vs menn eller holdninger som setter to grupper mot hverandre. Jeg personlig tenker jo at det er like viktig for folk, enten gutt eller jente eller trans eller hva nå enn, å ta vare på seg selv, og også alle rundt en. Vi burde ha en grunnleggende respekt for mennesker vi møter, uansett. Nå er det sånn at det finnes en gjeng med folk som mangler den evnen, og det i alle kjønnsgrupper. Det betyr ikke at noen på den ene eller den andre siden har rett til å stå å pake over gjerdet og legge alle under en kam. Det bryr ikke at menn er dyr og kvinner i dag er sinte feminister. Syns egentlig vi alle bare skal bli enige om å behandle andre på en god måte, passe på de som trenger det, og alle se at det ikke er hundre prosent likestilling i det landet her.

Nettroll?

24.04.2017 kl.09:47

Tito:

...der kom det stempelet også...Vi er ikke bare gutter som forherliger voldtekt, vi er troll i tillegg..sukk...

...slik er det med doble standarder...og vi gutter er såpass sterke i både hode og sinn at vi takler det; ...vit at vi håper og ber om at dere feminizter må komme til fornuft og se hva dere er med på...

Marchus Stensrud

24.04.2017 kl.10:44

Godt skrevet.

Lurer på hvorfor gutter/menn er så irriterte her i kommentarfeltet?

Du må våkne opp!

24.04.2017 kl.10:47

Dagens såkalte feminister, som du er en av, er ikke annet enn sinnssyke ekstremister. Holdningene og løgnene dere kommer med er helt hinsides. Heldigvis så tar kvinner mer og mer avstand fra feminismen.

Feminisme er for likestilling, dere er manne-hatere. Spesielt går det utover HVITE menn.

julia

24.04.2017 kl.10:51

Stupfulle damer som beføler menn mellom lårene men som heldigvis møter ålreite menn som ikke blir med på klåingen. Sukk. Slik oppførsel er ikke ålreit fra damer heller og vi er mange som skjønner hvem overgriperen er i denne historien. Jeg har ikke bedt denne bloggeren snakke på vegne av meg som om vi er mindre intelligente og ansvarsbeviste enn menn.

Pelle

24.04.2017 kl.11:00

At feminisme handler om likestilling, og likestilling om like retter mellom kjønnene, har jo regjeringen avvist.

Inntil nylig var det 200 studier der kvinner fikk kjønnspoeng, mens gutter fikk kjønnspoeng i 2. NTNU innførte så kjønnspoeng i psykologi, fordi kvinneandelen var i faretruende høyt flertall som ville gå utover menns rett til psykisk hjelp i fremtiden. Hva skjedde så? Jo, regjeringen kom med en avklaring: Muligheten til å gi kjønnspoeng var forbeholdt det kvinnelige kjønn. Dermed måtte NTNU og de to andre studiene som ga poeng til gutter, reversere ordningen.

Likestillingsloven gjelder kun for kvinner.

Marchus Stensrud (svar)

24.04.2017 kl.11:01

hehe, du lurer på det?

Du får spørre en gutt/mann,

være åpen/inkluderende/lyttende for det som sies...

kanskje du da vil se på det med andre øyne...

men jeg har mine tvil;

du er nok en av de kjønns-rasistene som enhver ekte feminist ville skydd som pesten.

Nope

24.04.2017 kl.11:03

Du får unnskylde meg når jeg påpeker hykleriet i innlegget ditt. Du er feminist. Du skal løsrive deg fra en mannsverden og ta ansvar for ditt eget liv. Men hvis du (eller noen andre av ditt kjønn) drikker seg drita og går på sjekker'n og kaster seg over ett mannfolk, da er det plutselig mannens ansvar å passe på deg? Snakk om å ville ha i pose og sekk! Det du sier er faktisk at jenter/kvinner har retten til å skrike voldtekt hver gang de tar en dårlig avgjørelse i fylla, for det er gutter som har ansvaret?

Du skjønner at argumentet ditt tilsier at du til syvende og sist er pro de gamle kjønnsrollene? Du sier jo rett ut at dere jenter ikke klarer å passe på dere selv og trenger menn til å gjøre det. Jeg vet helt oppriktig ikke om jeg skal le eller gråte

Kritisk

24.04.2017 kl.11:04

Slike provoserende feministiske blogger ser vi mer og mer av - og det jubles av at kvinner endelig har fått kontroll over mannskjønnet. Nettverkene gløder av glede og jubel.

Denne kampanjen om at "alle menn er overgripere" og "alle er blitt sextrakassert - løp til politiet" kommer fra ekstreme feministiske miljø i USA, via Sverige og til Norge.

Det handler om makt og retten til å bruke sexanklager og offerrollen som pressmiddel mot mannskjønnet. Kampanjen styres via lukkede feministiske nettverk hvor blant annet journaiister og politikere deltar aktivt. Å bruke sexanklager som hersketeknikk er like gammelt som herskerrollen selv.

Sannheten er at 99,9999 % av gutter og menn IKKE er overgripere samt at de hater voldtekt like inderlig som kvinner. Historisk har det ALLTID vært strenge straffer for voldtekt, men i Norge er målet til å gjøre menn rettsløse dersom en kvinne angrer seg og anmelder.

Vi hører stadig "det er viktig at kvinner blir trodd" og følgelig skal menn ikke bli trodd i rettsalen og uskyldspresumpsjonen fjernes i slike saker. Med kvinnedominans i politi og domstoler går rettstaten triste tider i møte.

Det er på tide at gutter og menn våkner og tar til motmæle før de også blir 100 % rettsløse i slike saker og noen politiske partier er farligere enn andre. Og nå må kvinneaktivister slutte å dra "kvinnehatkortet" hver gang de blir sagt imot. Der er også en ufin hersketeknikk som vi skal ha slutt på.

Omg (svar)

24.04.2017 kl.11:34

Svar til "Omg: 24.04.2017 kl.01:54"

"Så mange gutter (menn..?) her som tok seg nær av hva hun skrev."

Dropp spørsmålstegnet, vi er gutter og vi er menn. (punktum)

Vi tar oss ikke nær eller føler oss støtt/"offended", vi er da ikke snøfnugg :-D

Vi synes bare det er merkelig at en "kvinne" skal snakke på våre vegner og tillegge oss følelser/meninger som vi ikke kjenner oss igjen i.

Vi gutter (og menn!) er helt normale mennesker, så vær så vennlig (og medmenneskelig) at du respekterer oss også når vi er uenige med "dere feminister" når dere skal snakke og føle og mene på våre vegne.

"Selv om dere har de riktige verdiene, så er det mange der ute som ikke har det."

Det vet vi da, vi er da ikke født i går.

Sjekk og snakk for dere selv, før dere skal snakke for oss.

Vet "dere" og har "dere" verdiene deres på stell?

"Ignorerer dere saker i media om voldtekter?"

Nei, det er det ingen ekte gutter/menn som gjør; bare å spørre spørsmålet sier det meste om den saken. (punktum)

"Her kommer hun med ros til dere og dere vrir det til noe negativt. Det er helt utrolig hvor hårsår det går an å bli. Skjerp dere!"

Hun kommer ikke med noe ros, og hvis du leser den artikkelen en gang til så vil det kanskje komme fram til og med for deg og dine.

Kort fortalt gjør Kjersti dette:

I starten (overskriften) hylles guttene.

(ala "Hurra, dere gutter er så deilige og fortjener ros!")

Selve skribleriet er et slags reisebrev der feminiztens verdensbilde ikke stemmer helt overend med terrenget, og dette er litt "utfordrende" (klart det er kjipt når man blir ristet litt våken og "reality bites"

Slutten er mildt sagt "snodig" (kunne valgt en hel del andre ord, men...)

"Mulig han har rett."

...sukk...er det mulig?

Selv etter alt som du har opplevd, fortalt og etter så mange fasitsvar på hvordan gutter er...så tviholder du på at det er et eller annet som må være feil...

Hmmm...mulig han har rett...jeg har mine tvil...han er jo gutt...alle gutter er da ikke slik...

Og så avslutter du det hele med din hyllest...

En forbeholden hyllest basert på at det er mulig at din feminiztiske virkelighet er litt "ute av kurs")

" I så fall:

Gratulerer til foreldrene. Dere har lykkes! Og til dere unge menn: Jeg digger dere!"

Et lite hjertesukk til slutt:

Du trenger ikke bruke dine krefter på oss gutter, vi klarer oss meget bra uten slike bjørnetjenester som dette; det være seg fra deg, dine medsøstre eller andre snøfnugg.

Realisten

24.04.2017 kl.11:47

Bloggeren, og dere i kommentarfeltet, anbefales å lese denne meget gode og informative artikkelen:

http://www.aftenposten.no/meninger/Til-dere-menn-som-vakner-opp-en-helgemorgen-i-en-ukjent-seng-med-en-fremmed--Fries-og-Myhre-56594b.html

JRF

24.04.2017 kl.12:09

Husk på å opplyse om at du er feminist når du er på en date eller flørter med en mann Kjersti, eller helst før det kommer til det stadiet.

Så skal jeg sørge for å holde meg langt unna...

Mannehatere har jeg ingen ting til overs for.

Pelle

24.04.2017 kl.12:21

Det partiet som programfester opphevelse av likestillingsloven, skal få min stemme. Regjeringen har fastslått at likestillingsloven kun gjelder i tilfeller der kvinner kan favoriseres. Vi kan ikke ha en lov som favoriserer det ene kjønn. La dette mørke kapitelet i norsk politikk snart få en ende.

Rina (svar)

24.04.2017 kl.12:49

Svar til "Rina 23.04.2017 kl.20:25"

"Jeg er så enig med deg! Heia alle de flotte guttene der ute!!!"

Er du enig i det denne bloggeren lirer av seg så sier jeg "takk, men nei takk" til dine hyllester også.

Vi motsetter oss både feminizme og de dobbelt standarder som dere vil tre nedover samfunnet.

At dere feminizt-snøfnugg driver med følerier på våre vegner vil vi ha oss frabedt; vi er gutter/menn og vi takler mer enn dere aner.

24.04.2017 kl.12:49

God bedring din feminist.

tita

24.04.2017 kl.13:35

Litt subtil rasisme: "når de lokale viste litt vel mye entusiasme over å se backpacker-jenter i kort sommerkjole"

og:

"meget beruset jente kom bort til oss. Hun la armen rundt han ene"..."la hånda si laaaaangt innpå låret hans"

Som ifølge 3gen feminister er rein seksuell trakassering. Burde du heller ikke politianmeldt denne kvinnen??

Morsomt innlegg.

Politikk

24.04.2017 kl.14:03

De politiske partier som er mest feministinfisert er AP og Høyre. De feministiske nettverkene utgjør en skummel maktfaktor i disse to partiene - og setter dagsorden. Det er påfallende hvor mange feministiske kampsaker som kommer i Dagsrevyen - og neppe tilfeldig.

Når også journalister og NRKs medarbeidere deltar og lar seg styre av feministiske nettverk som setter dagsorden kommer det hele ut av kontroll.

Det er flott at så mange gutter og menn sier at nok er nok - og tar til motmæle. Sexanklager er en ufin hersketeknikk og en trussel mot rettssikkerheten når kvinner alltid går fri fra falske anklager.

Mr. Good

24.04.2017 kl.14:07

Dette er grunnen til at jeg hater feminister.

Realisten

24.04.2017 kl.15:00

Pelle, FrP hadde "oppheve likestillingsloven og fjerne likestillingsombudet" i programmet fra 1993, fordi kjønnsroller burde "FrP anser kvinner og menn for likeverdige.

Turisten

24.04.2017 kl.15:07

Kan du la være å prate på vegne av menn ? Du vet ingenting om hvordan det er å være mann.

Takket være feminismen i Norge blir menn systematisk diskriminert i forhold til foreldrerettigheter.

Feminisme gir kvinner fordeler. Og det er hele poenget. Feminismen har ALDRI gjort noe for menn. Alt annet er løgn.

Fredrik

24.04.2017 kl.15:28

"Jeg er omringet av gutter som bør skrytes av - både på jobb, hjemme og på fest. Men dette er kollegaer og kompiser, altså mennesker jeg velger å omringe meg med fordi de er over gjennomsnittet kule folk."

Vet ikke hva "over gjennomsnittet kule folk" er, men når du blir overrasket over å møte normal folkeskikk, well...

24.04.2017 kl.15:57

Det mest usexy som finnes er å ha drita jenter hengende over seg..

Zero the hero

24.04.2017 kl.16:46

Er nå godt en voksen kar eg og har sett samfunnsutviklingen de siste 40 åra på godt og vondt. Likestilling nevnes her og må si at eg ser ikke den overhode. For min flotte fru og eg har dette alltid vært en selvfølge. Vi jobber med alt i lag og hjelper hverandre så godt vi kan. Vi har óg stor respekt for hverandre. Ordet "feminisme" er for meg en gåte? Betyr "feminisme" at brystene og eller vagina er mer kvinnelig? Dersom likestilling skal ha noen verdi er det vel at begge kjønn skal ha samme lønn for samme stilling. Det støtter eg fullt ut. Det ser ut til at dagens sammfunn favoriserer kvinnen i omtrent alle saker der foreldreretten kommer til retten. Mine egne observasjoner sier at den vanlige hvite mann kommer dårligst ut. Dette kan vi takke den såkalte feminist bevegelsen for.

Pelle

24.04.2017 kl.16:52

Realisten: Men dagens likestillingsminister fra FrP har befestet feminismens posisjon sterkere enn noen sinne. Jeg siteter:

"Likestillingslovens §7 gir riktignok en åpning for å særbehandle ett kjønn. Men, påpeker Horne, forarbeidene til denne loven understreker at positiv forskjellsbehandling først og fremst skal komme kvinner til gode."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/02/21/195279527/horne-vil-fjerne-ekstrapoeng-menn

Jens

24.04.2017 kl.17:16

Jepps, da er det bare å gi opp norske kvinner. De har tydeligvis krav på å legge ALT ansvar over på menn og trenger ikke lenger ta ansvar for egne handlinger. Nå er det vi menn som skal ta ansvar for at kvinner tar beslutninger de kan leve med morgenen etter...

Fy faen så glad jeg er for at jeg ikke bor der oppe lenger.

Skeptisk

24.04.2017 kl.17:18

Leste kommentarene, og omtrent 95-99% av innleggene ga feminaziene ett blått øye. Godt at gutta våkner opp og tar til motmæle.

Men når det er sagt, så finnes en teknikk som kalles "ghosting" nåt det gjelder feminazier/kjerringer. I dette tilfellet inkludert det å ikke legge føringer eller initiere noe som helst.

Kritisk

24.04.2017 kl.17:18

Vi leser akkurat om "Medianettverk for kvinner" og det som foregår der er hemmelig. Feminismen jobber bak lukkede dører samtidig som de anklager menn for å bedrive "Gutteklubben Grei". Snakk om å møte seg sjøl i døra!

Hva skal intensjonen med dette "Medianettverket for kvinner" være mon tro foruten å gi mer plass og publisitet til noen få elitefeminister? Kvoterte jobber, mer sendetid for kvinner og plante flere myter om hvor undertrykket og sexmisbrukte alle kvinner i Norge er? Og påvirke sendingene i NRK og TV2 med samme? Beklage seg over enhver kritikk og dra hatkortet?

Det hele er et feministisk og lukket maktnettverk for noen få av elitens feminister - og der er verken rom for likestilling eller for menn.

Mannen

24.04.2017 kl.21:19

Hvis du engang får en sønn, synes jeg synd på han.

Du avslører her dine voldsomme fordommer mot menn. Du sitter med en oppfatning av at de fleste menn og gutter er overgripere og en trussel mot jenter. Og når du, etter din oppfatning, finner noen "snille" menn så må disse åpenbart hylles fordi de er tydeligvis jævlig vanskelig å finne.

Som mann blir jeg bare lei meg av å lese slikt som dette. I pkt 2 skriver du om jenta som la hånda si laaaangt ned på låret på gutten. Det er vel her du burde ha stoppe topp og tenkt hva driver hun med? Men neida, det er hun som er offeret her, selv om hun er den aktive part og beføler en vilt fremmed mann på låret. Det er han som har det fulle og hele ansvaret her. I stedet for å skrive om hennes seksuelle trakassering av han, velger du å ha fokus på at han er så snill som ikke utnytter henne. Herregud. Hva hadde du sagt om en mann hadde lagt hånda si "laaaangt innpå låret" ditt eller på en annen jente? Det ville vært ropt om trakassering og overgrep med en gang.

Videre gir du kudos til gutten fordi han spurte jenta så mange ganger om hun virkelig ville ha sex at hun til slutt ble irritert. Er det virkelig slik det skal være? Det er jo et hån mot en hver jentes selvstendighet. Eller mener du seriøst at hvis jenta samtykker til sex, så er det ikke et samtykke før hun har samtykket 2-3 ganger til? Er det det du skal lære din evt. fremtidige sønn? At han må få et klart og tydelig "JA" minst 3 eller 4 ganger først?

Så skriver du at det var kudos til HAN fordi BEGGE var fulle. Ergo er hun uten ansvar. Det bekrefter bare den holdningen veldig mange feministser har i dag. Nemlig det om en jente/kvinne og en gutt/mann begge er sørpe fulle, så er ikke hun i stand til å ta ansvar for egne handlinger, men det er han. Hvis to drita fulle ungdommer ender opp med å ha sex, og de ikke husker en dritt etterpå, hvem har voldtatt hvem?

Du skriver et blogginnlegg der du hyller menn for å være det det store flertallet av menn er og tar for gitt. Veldig få menn voldtar kvinner. Veldig få menn velger å fortsette å ha sex med en kvinne selv om hun sier stopp.

Dessverre finnes det drittsekker, og for disse hjelper det ikke med holdningskampanjer eller "hylling" i blogginnlegg. Disse er sjuke folk som lider av mangel på empati og som regel har med seg bagasje kofferten sin. Det er mennesker fra andre kulturer som ser på kvinner som sin eiendom. DET er de som voldtar. Ikke menn og gutter du møter på jobben, på skolen eller på en reise til Kambodsja.

Nei, dette var begredelig lesning :(

Vanlig norsk mann

24.04.2017 kl.21:30

Skulle ønske du var en normalt utseende mann. Gjerne hardtarbeidende på skole og så jobb. Så, når du en sjelden gang hadde tatt deg en tur på byen, så hadde du opplevd å bli avvist 9 av 10 ganger, minst, fordi du aldri har lært deg å bli god å snakke bullshit, og kritisere damer som en annen bavian i parringsrituale. Da kan du komme med feministdritet ditt. Først når du skjønner dette.

Vanlig norsk mann

24.04.2017 kl.21:33

Kurtisere skulle det være, ikke kritisere (dårlig atukorreksjon). Og når man blir avvist mange nok ganger, ofte på en nedlatende måte, da gir man til slutt opp.

JRF

25.04.2017 kl.10:10

Jeg vil benytte muligheten til å hylle Kjersti for at hun på denne ferieturen sin hverken forgiftet, knivstakk, sparket i skrittet, slo i ansiktet eller på annen måte voldelig angrep, skadet eller drepte noen av guttene på denne ferieturen. Hun fikk dem ikke en gang kastet i fengsel. Og alt dette selv om hun er feminist altså....

Atle Hegland

25.04.2017 kl.13:06

Er det slik at jeg burde være fornøyd av ikke bli kalt voltektsmann.

Har aldri eller kommer aldri til og gjøre det.

Jeg trenger ikke skryt for jeg respekterer kvinner.

Jeg har en mor og en søster, de er viktige for meg.

Skal jeg da voldta eller utnytte andres mor eller søster da?

Jeg er flau over at det finnes menn med slike holdninger men og uttale at man blir overrasket at men har bra holdninger hvis man lar vær og utnytte en full kvinne.

Her er jo kvinners holdninger like viktige som menn.

Jeg har angret på noen jeg har hatt sex med, men har ennå ikke tenkt på og anmelde dem for voldtekt.

Burde jeg?

Zero the hero

25.04.2017 kl.15:11

Du sier i din siste setning: Og til alle dere i kommentarfeltet: Jeg har svart dere i dette innlegget.

Eg sier til deg: Din siste setning sier mye om din egen feministisk (hva nå det betyr) arroganse. Ingen i kommentarfeltet godtar ditt svar ellers hadde det ikke vært kommentarer.

Er feminister rasister?

25.04.2017 kl.16:34

Å behandle mennesker forskjellige på grunn av kjønn er vel strengt tatt seksisme/kjønnsrasisme, eller?

Feminister ønsker å innføre dobbel standards; så da er dere rasistisk bevegelse.

Zero the hero (svar)

25.04.2017 kl.16:56

Det ghoste's en ny artikkel der det trekkes ut et par-tre småsitat fra kommentarfeltet og vips så defineres alle inn i samme mørke båt.

Så kommer politi og Amnesty på banen.

Hva blir det neste?

Får vi snart spesialstyrker på døra som påtvinger oss fotlenker og fratar oss bevegelsesfrihet?

Kanskje de bare kunne abortere oss guttebarn først som sist?

Skeptisk

25.04.2017 kl.17:34

Til slutt, det er faktisk oss menn som blir diskriminert:

http://theredpillmovie.com/

Lutlei

25.04.2017 kl.17:51

Bare vent karer - hun har lagt ut agnet og alle kommentarene som kritiserer hennes sexistiske feminisme blir gjenstand for diskusjon på neste kvinnekonferanse, der det deltar kvinner fra politikk, media og domstoler. Og det hele foregår bak lukkede dører - for å påvirke politi og domstoler. Og det kommer naturligvis i NRK Dagsrevyen...

Det ultimate målet er at kvinner skal ha 100 % definisjonsmakt om hva som er lovlig eller ikke, og det neste blir nok straffbart dersom man snakker til en kvinne på en bar. Og angrer hun sex er det naturligvis "voldtekt" og den anmeldte er rettsløs i domstolene.

Hvorfor er det ingen mannlige politikere som står opp for sine sønner, men bøyer lydig av for dette feministiske tyranniet som er i ferd med å ødelegge samfunnet?

Carina

25.04.2017 kl.18:27

Bytt om kjønnsrollene i historien din et øyeblikk.

- ser du de kåte innpåslitne mennene ? De som plutselig blir til de svake småjentene så fort du snur om rollene igjen....

Det er ikke feministiske holdninger du uttrykker, men at jenter er svake, uansvarlige og godtroende- mens mange av de i virkeligheten er like ille som den værste mannsgrisen.

Du presser oss andre kvinner ned i bakken med dette, istedet for å løfte fram mannen som du hevder du vil gjøre!?!

kjerstiwesteng

27.04.2017 kl.14:32

Carina: Hei! Jeg sier til deg som jeg sier til Marianne over her:

Jeg sier på ingen som helst måte at man ikke kan være full jente og ha lyst på sex, men i dette tilfellet var jenta såpass beruset at han vurderte henne som ikke i stand til å gi samtykke. Når vedkommende er for full til å stå på beina, er jo det en fornuftig vurdering av det motsatte kjønn. Gjennom kampanjer i dag blir man oppfordret til å være sikker på at den man har sex med faktisk er i stand til å gi samtykke, og denne oppfordringen går spesielt til gutter. Den oppfordringen til å ta ansvar tok denne gutten, akkurat som mange andre gutter også tar dette ansvaret i dag. Derfor ønsket jeg å skryte litt av unge menn. At du aldri har hatt problemer med å vite om du vil ha sex med noen eller ikke, er kjempefint. Slik er det heldigvis for meg også. Det handler ikke om at jeg ikke tror jenter kan ta valg (selv i fylla), det handler mer om at disse valgene ikke alltid blir respektert. Vi vet at nærmere 100 % av festvoldtekter blir begått av menn, og vi vet at voldtekts/holdningskampanjene er rettet mot at menn alltid skal spørre/være sikre på at jenta faktisk vil. Så når gutta tar ansvaret de blir oppfordret av SAMFUNNET til å ta, synes jeg de fortjener ros.

Marianne

26.04.2017 kl.18:44

Altså. Hva faen? Jeg er både feminist og rødstrømpe, så les kommentaren min med det i minne. Om en dame kommer og legger hånda si på låret til en fyr og spør om de skal pule, hva i %#>_>$^#]*££<# får en til å tro at det ikke er en god idé? Altså, bedre med menn som sier nei enn menn som forgriper seg, men de eksemplene du nevner hadde da virkelig ikke vært overgrep? Makan til infantilisering av kvinner har jeg ikke vært borti før. Om mennene hadde oppsøkt ei dame døddrukken i ei grøft og lagt an på henne, selv om de i situasjonen fikk samtykke, hadde det helt klart vært shady. Men når ei dame legger hånda på kuken til en mann og inviterer til pulings, ei annen der kjemien og interessen tydelig er gjensidig og dermed håper på et naturlig neste steg, og ei jente er så oppegående at hun gjentatte ganger må insistere på at hun vil pule, da er det for faen ikke noe å betvile at hun vil! Om alle mine fylleligg skulle ha sagt "nei jeg tror ikke at du som voksen kvinne er i stand til å ta dette selvstendige valget selv og jeg ver bedre enn deg hva som er best for deg og du er så himla skjør og blåøyd og sart at dette fikser jeg, bare stol på meg du, jeg vet best", ja da hadde jeg gått glipp av himla mye god (og noe dårlig) sex. Om jeg hadde blitt fortalt i opphisselse at "det blir ikke noe på deg nå gitt, for jeg vet bedre enn deg hva du vil", da hadde jeg blitt så forbanna at jeg har ikke ord. Jeg er dame, ikke psykisk utviklingshemmet, et barn eller bevisstløs!

kjerstiwesteng

27.04.2017 kl.14:29

Marianne: Hei, Marianne! Jeg sier på ingen som helst måte at man ikke kan være full jente og ha lyst på sex, men i dette tilfellet var jenta såpass beruset at han vurderte henne som ikke i stand til å gi samtykke. Når vedkommende er for full til å stå på beina, er jo det en fornuftig vurdering av det motsatte kjønn. Gjennom kampanjer i dag blir man oppfordret til å være sikker på at den man har sex med faktisk er i stand til å gi samtykke, og denne oppfordringen går spesielt til gutter. Den oppfordringen til å ta ansvar tok denne gutten, akkurat som mange andre gutter også tar dette ansvaret i dag. Derfor ønsket jeg å skryte litt av unge menn. At du aldri har hatt problemer med å vite om du vil ha sex med noen eller ikke, er kjempefint. Slik er det heldigvis for meg også. Det handler ikke om at jeg ikke tror jenter kan ta valg (selv i fylla), det handler mer om at disse valgene ikke alltid blir respektert. Vi vet at nærmere 100 % av festvoldtekter blir begått av menn, og vi vet at voldtekts/holdningskampanjene er rettet mot at menn alltid skal spørre/være sikre på at jenta faktisk vil. Så når gutta tar ansvaret de blir oppfordret av SAMFUNNET til å ta, synes jeg de fortjener ros.

M

26.04.2017 kl.18:48

DU ødelegger feminismen!

Kritisk

27.04.2017 kl.08:28

Kvinnelige redaktører og medarbeidere i norsk presse arrangerer LUKKET møte for sine medlemmer med REFERATFORBUD!

Dette skjer i en presse som skråler om åpenhet - ikke minst fra domstoler og politikere.

Hva er det som er så farlig og hemmelig disse kvinnene skal diskutere og som ikke tåler dagslys? Som vanlig er det særvilkår for kvinner - som er så "svake"...

Antar der er hvilke ufine hersketeknikker de skal bruke mot menn for å få gode jobber og knekke all kritikk og debatt? Dette viser hvor farlig feminismen er - når den infiserer politikk, domstoler og media.

Julien Brightside

27.04.2017 kl.14:30

Prøvde å lese igjennom kommentarfeltet, men pcen tok fyr.

Petter Smart

28.04.2017 kl.09:00

Som alltid er det ikke spesielt interessant å se på situasjonene som beskrevet, men å se på hva som hadde skjedd om rollene var byttet.

2.

Jeg så en drita full mann kom bort til en kvinne, visket "noe sexy" i øret og befølte henne i VELDIG nær skrittet.

Jeg ble så stolt over kvinnen, som vennlig sørget for at mannen kom trygt hjem med sine kompiser. "Det var jo klart, sa hun. Jeg ville ikke voldta ham."

Alle ser at disse mennene nå er vettskremte. Det er sikkert greit nok - det er bedre å være føre var og jeg heier på dem som prøver å navigere dette farlige farvannet.

Men kvinnene - de oppfører seg som drittsekker når de vet hvilken risiko den typen oppførsel har for mennene.

Det er eksakt dommen man ville felle over en mann som oppførte seg på den måten.

Zero the hero

28.04.2017 kl.09:03

kjerstiwesteng.

Har cut and paste tastene låst seg hos deg. Etter alle flotte kommentarer til ditt utspill, har du endå ikke skjønt det. Eg får trøste meg med at når du passerer 60 og har fått kjenne livets harde realiteter, så vil du endre mening om mye. Alle gjør det enten de vil eller ikke. Unntaket er vel noen få psykopater som vil påstå at jorda er flat uansett bevis.

Petter Smart

28.04.2017 kl.09:16

Carina, Marianne og dere menn som kritiserer mannen som spurte 3-4 ganger.

Den typen kritikk er vås.

Faktum er at når man kommuniserer med mennesker man ikke kjenner så er man nødt til å være ekstra tydelig i sin kommunikasjon. Man kan ikke anta alt for mye.

Det mannen gjorde var rett, men det tyder også på at han var redd og usikker i situasjonen.

Det å tolke det som at kvinnen ikke blir sett på som et selvstendig individ er på grensen til en syk tolkning mener jeg.

Henrik

29.04.2017 kl.01:48

Absurd blogg... At normal framferd skal vere oppsiktsvekkande og kvalifisere til "ros" viser at bloggaren lever i ei fantasiverd.

Kine

29.04.2017 kl.08:01

Oi. For et kommentarfelt. Det virker som poenget til innlegget gikk folk over hodet.

Jeg leste det som en annen måte å si "ikke ligg med overstadig berusa folk, det er voldtekt". Det budskapet er jeg enig i!

Marius

29.04.2017 kl.14:28

For en utrolig nedlatende blogg.

Vi vet at kvinner er det kjønnet som oftest utøver vold mot barn, så da vil jeg bare klappe litt for dere damer som ikke gir ungen deres en lusing når barnet slår seg vrang. Det er helt utrolig bra gjort av dere, og det fortjener dere skikkelig masse skryt for synes jeg.

Johnny

30.04.2017 kl.03:50

For noen år siden var jeg sammen med en dame i 7-8 år. Den første uken vi møttes fortalte hun meg at hun var blitt voldtatt. Hun fortalte meg hvor bygården der voldtekten skulle ha skjedd og hvor voldelig den var. Han hadde vist tatt tak i brystene hennes og dratt i dem mens han voldtok henne. Det gikk flere år før episoden ble brakt opp igjen. Da så hun bare dumt på meg og spurte hva pokker det var det jeg sa. Hun hadde da aldri blitt voldtatt.

Lærdommen må være: Skal du lyve på deg en voldtekt bør du huske det i ettertid.

Anders

30.04.2017 kl.09:17

Føler det er veldig mye overreagering her på dette innlegget, var bare en hyggelig hverdagshistorie der forfatteren dro fram noen hyggelige eksempler på god oppdragelse (noe som er det motsatte av det man kan si på enkelte som spyr ut mannskjit i kommentarfeltet).

Hilsen en kar som også har lært seg verdien av å behandle folk som folk, uavhengig av kjønn.

Skriv en ny kommentar

hits